Pozasądowe rozpatrywanie sporów

 

Pozasądowe rozpatrywanie sporów

 

Informacje na temat składania i rozpatrywania reklamacji oraz pozasądowego rozpatrywania sporów z Fincard Sp. z o.o. („Fincard”).

Klientowi przysługuje prawo składania reklamacji oraz skarg dotyczących usług świadczonych przez Fincard, w tym w zakresie dotyczących praw i obowiązków Klientów wynikających z Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych. Reklamacje rozpatruje Fincard.

Każda reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane:

  • oznaczenie Klienta (imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail),
  • przedmiot reklamacji,
  • okoliczności uzasadniające reklamację.

Reklamacja może być złożona:

  • w formie pisemnej – doręczenie na adres: Fincard sp. z o.o, ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa,
  • w formie ustnej – telefonicznie za pośrednictwem Infolinii na numer telefonu 22 598 77 99,
  • w drodze poczty elektronicznej – na adres e-mail: [email protected],
  • osobiście – w siedzibie Fincard.

Czas rozpatrywania reklamacji:

  • Fincard dochowa wszelkich starań aby udzielić odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 15 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji.
  • W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin może być przedłużony do 35 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji, o czym Klient zostanie stosownie poinformowany.

Po złożeniu reklamacji przez Klienta, Fincard rozpatruje reklamację i udziela odpowiedzi:

  • w formie pisemnej – pocztą na adres podany odpowiednio przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym,
  • w drodze poczty elektronicznej – na adres e-mail podany odpowiednio przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym – wyłącznie na wyraźny wniosek o przesłanie odpowiedzi tą drogą.

Dodatkowe informacje na temat pozasądowego rozpatrywania sporów

  • Właściwym dla Fincard organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego. Właściwym dla Fincard organem nadzoru w zakresie ochrony praw konsumenta jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jako centralny organ administracji rządowej.
  • Klient może wnieść skargę do Komisji Nadzoru Finansowego na działanie Fincard. Uprawnienie takie przysługuje również osobom fizycznym, osobom prawnym oraz jednostkom organizacyjnym niebędącym osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, którym odmówiono świadczenia usług płatniczych oraz organizacjom konsumenckim.
  • Klient może zwrócić się o bezpłatną pomoc prawną do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
  • Fincard zawsze dąży do ugodowego rozwiązywania wszelkich ewentualnych sporów. W razie wystąpienia takiego sporu (np. w razie niezadowolenia Klienta ze sposobu rozstrzygnięcia przez Fincard reklamacji) Klientowi przysługuje prawo korzystania z metod pozasądowego rozstrzygania sporów, w szczególności: (i) mediacji, (ii) arbitrażu, (iii) działalności komisji skargowych. Szczegółowe informacje dotyczące metod pozasądowego rozstrzygania sporów dostępne są na stronie internetowej UOKiK pod adresem: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php, pod numerem telefonu Punktu kontaktowego UOKiK: 22 55 60 332 lub 22 55 60 333, jak również za pośrednictwem poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość e- mail na adres: [email protected].
  • Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy Klientem a Fincard jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl, pod numerem telefonu: 22 333 73 25, jak również za pośrednictwem poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość e-mail na adres: [email protected].
  • Szczegółowe informacje dotyczące składania i rozpatrywania reklamacji może zawierać Umowa o Kartę Kredytową oraz Regulamin wydawania i używania Karty Kredytowej wydawanej przez Fincard sp. z o.o., stanowiący jej załącznik.
check-complete ic-delete ic-delete date ic-edit-48px ic-error ic-chevron-left-double ic-chevron-left moneza-logo-sme ic-chevron-right-double ic-chevron-right upload ic-visibility-48px ic-visibility-off-48px halvo menu toggler icon halvo cross icon